In opdracht van een ICT organisatie in het knooppunt Arnhem/Nijmegen leverde we bij een elektrotechnisch installatiebedrijf in midden Limburg een Xelion VoIP centrale op met 6 gebruikers.
De klant maakte voorheen gebruik van een andere VoIP oplossing. Deze bood alleen de mogelijkheid om te bellen met een vast toestel. De relatie wilde echter meer uit de centrale kunnen halen. We plaatsen daarom een Xelion centrale waarbij de gebruikers naast het bellen via de vaste toestellen ook de mogelijkheid hebben om te bellen via de PC middels een softphone en kunnen werken met een app op de mobiel.
De centrale werk ingericht met een keuzemenu voor administratie, verkoop en storingen. Tijdens het wachten wordt de beller in een wachtrij met een boodschap geplaatst. Buiten kantoortijd wordt een keuzemenu aangeboden aan de beller waarin de openingstijden van de organisatie vermeld worden en er bij storingen gekozen kan worden om toch doorgezet te worden.
Middels een zogenaamde speeddail kunnen medewerkers van het bedrijf zelf bepalen welk toestel actief wordt voor de storingsdienst. Hierdoor hoeven ze niet meer in te loggen op een website en handmatig een nummer aan te passen. Door de speeddail te kiezen op het toestel, de softphone of de mobiele app, kan eenvoudig de medewerker die de storingsdienst heeft gewisseld worden.