In opdracht van een ICT organisatie in het knooppunt Arnhem/Nijmegen vernieuwde we een glasleverancier in Noord Brabant.
Eind 2019 verhuisde dit bedrijf naar een nieuw pand. Hierbij koos het ervoor om ook de volledig ICT te vernieuwen.
We verzorgde de inrichten van het netwerk, zoals het plaatsen en inrichten van de patchkast, aansluiten van een glasvezelverbinding en backup VDSL verbinding en inrichten van de gateway.
De organisatie werd van een lokale exchange server voor e-mail overgezet naar de cloudoplossing Microsoft 365.
Voor de telefonie werd gekozen voor KPN Eén. We bouwde de cloud telefooncentrale met daarin een call-center-oplossing om medewerkers zich aan en af te kunnen laten melden en bellers netjes in de wacht te kunnen zetten. Door middel van de KPN MijnGesprek app kan het bedrijf eenvoudig het nummer van de monteur die storingsdienst heeft aanpassen. Op de kantoren werd gekozen voor Yealink T42 toestellen, in de werkplaats kozen we voor een Gigaset dectoplossing. Ook werden een aantal mobiele toestellen doormiddel van een VAMO oplossing gekoppeld aan de centrale. Hierdoor kunnen de medewerkers met hun mobiele telefoon uitbellen met het vaste nummer.
De gateway, switches en WiFi plaatsen we van het merk Unifi. We plaatste de Unifi omgeving op de controller die de ICT organisatie heeft draaien. Hierdoor kunnen we het netwerk volledig op afstand monitoren en beheren. Mocht de glasvezelverbinding wegvallen, wordt automatisch overgeschakeld op de VDSL backup verbinding. Zo blijft de klant altijd via internet en VoIP telefonie bereikbaar.
Tot slot vernieuwde we een aantal PC’s, plaatsen we een aantal curved ultra-wide monitoren, richten we een NAS in voor bestandsdeling en verzorgde we een backup omgeving voor de NAS en clouddiensten.